dagarna efter jul

Jaha, då var julen över för denna gången. Nästa gång jag/vi firar jul kommer en liten att vara med :) Ska bli jätte kul. Men det är ett helt år tills dess.

Dagen efter julafton alltså fredagen tog vi det bara lugnt på dagen för att sen vid 17 hälsa på P´s mamma nere i Viken. Var där i nära en timme sen åkte vi hem till Andreas och Sandra för att hälsa på, dom satt och drack och efter ett tag hade jag övertalat P att oxå dricka så han kunde följa med ut sen på Davidssons. Efter ett tag så drog dom ner till krogen och jag och Sandra satt kvar och snacka en massa skit, kändes så skönt att ventilera mig lite. Tack hjärtat. Kl 01 åkte jag ner till Davidssons för att hämta upp P och sedan köra hem till landet för att sova. Var inte hemma fören 2 eftersom det var riktigt dåligt väglag.

På lördagen var P nog lite bakfull men gick ändå upp för att jaga. Jag låg kvar i sängen LÄÄÄNGE denna dag, låg och tänkte en massa på vad som hände för 5år sen. Säger bara 26/12-2004. Tänker på alla er som är drabbade på något sätt, vet ju själv hur det var.


Under eftermiddagen åkte jag ner till Viken igen, denna gång för att möta upp söta Johanna som vi skulle äta middag hos denna lördagskväll. Middagen blev lyckad och lördags kvällen var mycket trevlig. TACK!


På söndagen åkte vi hem till Norrköping efter att P varit ute och jagat, detta för att jag hade bestämmt mig för att åka ner till Skåne, saknade mina föräldrar för mycket för att kunna vänta till den 22.e januari då de kommer upp. Kl 17.28 skulle tåget gå men det var försenat så det kom kl 17.40 istället. Hinner inte mer än åka en timme fören vi blir stående på spåret eftersom ett tåg framför gått sönder och skulle evakueras. Bla bla bla..nu var vi helt plötsligt en timme och 20 min sena. Inget att göra åt. Men när vi sen kom igång och rulla så började dom sätta rödljus för vårat tåg så det blev ännu mer försenat, så när vi äntligen kom ner till lund var vi 2 timmar sena och då skulle vi enligt tågvärden hinna med 22.51 tåget men när vi kom in gick precis det tåget och vi fick ta nästa som gick 23.22. Så jävla surt men tyvärr kan man inte bli arg på någon eftersom det egentligen inte är någons fel.

Jaja, väl hemma i Landskrona kom mamma o pappa och hämta mig på stationen. Hemma i huset låg min älskade storebror och väntade. Han tyckte att jag blivit tjock men hade en söt mage, vore faktsikt lite konstigt om jag inte hade fått mage med tanke på att den lille kommer om lite mer än 100dagar.
Dagarna i Landskrona gick åt att umgås med familj och träffa vänner dock så sprang tiden iväg och det var redan onsdag och jag skulle åka hem till Norrköping. Under onsdagskvällen var det bara mys med P för att sedan på torsdagen åka ut på landet och fira nyår.

I nästa inlägg berättar jag om mitt nyårs firande...........................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0