hjälp, en bra rubrik??

Behöver en riktigt bra rubrik till detta inlägg..läs och sedan ge förslag till en bra rubrik.

Först kan jag säga att jag är sjukt nöjd med min bloggs utseende, efter lite trix och fix blev det riktigt bra eller?? Gjorde vid Tezz blogg oxå och var nöjd över den oxå :)

Uppdatering när det gäller bebisen: Jag är i vecka 20, ännu har jag inte kännt några direkta sparkar eller slag från bebisen men tror att det kommer när som hellst. :) *HOPPAS* På något märkligt sätt så blir jag bara mer och mer övertygad om att det är en flicka som ligger där inne. (men blir glad om det är en pojke oxå det viktigaste är ändå att bebisen är frisk.) Nästa besök hos barnmorskan är den 24 November. Jag återkommer med mer uppdatering så fort något kul händer :) 

 

Idag har jag egentligen inte så mkt att skriva om men kände bara för att skriva lite så det blir mest en massa onödigt vetande :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SJUK SAK NR: 1 (dålig vänskap)


Mamma fyller 50år i Mars nästa år (börjar bli mormors gammal) och eftersom dom är på semester när hon fyller år så sa både jag och Pata att vi ville åka med men tyvärr kostar resan jätte mkt pengar och det har inte vi råd med. Vilket säkert är förståligt.

Så då bestämmde jag och Pata oss för att vi skulle åka med til Egypten nu i Dec utan att mamma vet om det för att överraska henne. Till en början viste inte Pappa heller om det men eftersom vi var tvungna att ha reda på lite saker om deras resa blandade vi in pappa som i sin tur blev över lycklig. Vi hade bokat allt redan i Juli och lyckats hålla tyst om det fram till i början på November då Mammas "BÄSTA" vän berättar för mamma att jag och Pata skulle med till Egypten. SÅ JÄVLA DÅLIGT. Det var en månad kvar att hålla tyst och hon kunde inte hålla käften utan förstörde ALLT. Som tur är blev mamma VÄLDIGT lycklig över att jag och Pata ska med till Egypten. 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

SJUK SAK NR: 2 (våld på jobbet)

Nu till något ännu sjukare.
I lördags var jag inne och jobbade, skulle jobba delad tur vilket jag faktiskt gillar dessutom skulle Patrik jaga hela dagen så han var ändå inte hemma och när han inte är det så är det inte kul att vara hemma heller. Iaf morgonen började bra, lite egen tid i köket på jobb. Förberedde frukosten till de gamla för att sedan hjälpa vissa att komma upp och få göra sina morgon behov/rutiner. Går in till en man som jag tycker väldigt mkt om, han e den ENDA på hella bygget som förstår min skånska till 100% antingen för att han är smart eller för att han har en ganska nära bekant i Landskrona (samma stad som jag kommer ifrån)

Men skit i det, jag hjälper honom med det han behöver hjälp med för att sen hjälpa honom med den sista saken, då blir han helt konstig. Blir jätte arg och börjar att vifta med armarna som om han skulle slå mig så jag säger till honom att om han fortsätter sådär kan jag inte hjälpa honom. 
Han fortstätter så jag väljer att gå ut där ifrån så han får lugna ner sig lite. Men när jag går ur kommer han efter mig och när jag ska hjälpa honom så att han inte trillar, börjar han slita och dra i min arm och tyvärr har jag en dörr mellan mig och honom så jag kan inte heller använda andra handen för att ta mig loss utan han har mig i ett järn grepp och gör mig illa i armen.
Han drar, sliter och vrider min arm för att verkligen göra mig illa. Och lilla jag som bara tänker att han inte får komma nära min mage så han gör min bebis illa börjar få panik just för att jag inte kommer loss och det gör ONT i armen.
Ringer efter hjälp och en annan ur personalen kommer och hjälper mig att få loss honom och hon märker då att han var väldigt stark.
Allt detta resulterar i att jag har ont och ondare får jag ju längre tid det går. Detta leder till att jag inte kunde jobba kvällen för jag hade ont men jag tänker INTE på några omständigheter som hellst gå med på att jag inte ska ha full lön för kvällen fast att jag inte jobbade, det var ju ABSOLUT INTE mitt fel att det blev som det blev eftersom jag inte gjort gubben något. Utan egentligen är vi väldigt goda vänner. Ska kontakta chefen på onsdag så får väl prata med henne om denna händelsen för såhär kan vi inte ha det när vi är inne och jobbar. Man ska fan inte behöva känna sig otrygg eller behövas utsättas för våld av brukare eller annan på sitt arbete.

Kan iaf säga att jag har inte lika ont i min handled idag som jag hade både i lördags och i söndags :) Tur va??

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SJUK SAK NR: 3 (bröllop och barn/bebis fritt)

Kan skriva om en sak som gjorde mig arg/ledsen men ändå så bryr jag mig inte alls mkt. Hade det handlat om en person som stod mig riktigt nära som gjort så hade jag verkligen brytt mig men nu är det inte en person som står mig så nära, vi är "bara" kusiner som egentligen inte har så mkt kontakt eller ska jag säga vi har ingen alls kontakt mer än på vissa kalas ses vi. Men men..ska komma till saken. 
Nu är det så att han ska gifta sig med en jätte söt tjej och jag är JÄTTE glad för deras skull, bröllopet kommer att äga rum i Juli vilket betyder att vårt lilla ängla barn har äntligen kommit till världen och är ca 3 månader gammal. 

(Jag respekterar deras önskan om att ha ett barnfritt bröllop men eftersom vår bebis är 3 månader, mina föräldrar ska gå på bröllopet, bebisens farfar bor 60mil enkel resa ifrån där bröllopet hålls. Resten av mina släktingar som kan passa en 3månaders bebis under max en timmes tid bor ca 1-2 timmar ifrån kyrkan samt festlokalen. Dessutom lämnar man inte bort sin 3månaders bebis eftersom denna blir ammad.)

Var lugna, vi kommer inte att komma på bröllopet. Oavsätt om ni säger att vi får. Respekterar era önskningar och jag prioriterar min lilla ängel i första hand.



För att komma till saken så skrev jag till den blivande bruden något med att:

-Nu är du väl taggad inför Juli -2010, jag hoppas man får ta med sig bebisar. 

Svar från henne:  Nej, tyvärr får verken barn eller bebisar komma. Och tyvärr kan vi inte göra några undantag.

-Jag svarar: Okej, Bebben kommer i April så tyvärr betyder det då att vi inte kommer att kunna deltaga på bröllopet eftersom h*n är bara 3 månader knappt och då kan vi inte lämna bort h*n.

Svar från henne: neeeeeej men fyyy vad tråkigt!!!! tyvärr kan vi inte riktigt göra undantag då det kommer vara fler som är i er sits och då blir de massa små barn överallt.

-
Jag svarar: Okej, det var ju tråkigt. Har du många kusiner som har barn då som är i 0-6månader gamla då? eller är det "bara" vänner. För det är ju en viss skillnad på vänner och kusiner. Men sånt är livet, lite tråkigt eftersom man vill vara med på sin kusins bröllop men det finns inget att göra åt det eftersom jag inte kan hålla bebben inne så länge.

INGET SVAR FRÅN HENNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om den blivande bruden eller någon annan som vet vem jag skriver om läser detta så kan den personen inte ta illa upp för man ska kunna stå för det man skrivit och jag har rätt att publisera detta.

Men men..som min BEGÅVADE mamma säger..SKIT I DET, det är deras problem. INTE ditt.
JAG gör som min mamma säger :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tre sjuka saker som hänt i November. Skriv gärna en komentar på vilken ni tycker är sjukast. :)
Det blev visst ett inlägg som hade en massa intressanta saker ändå. Inte helt fel.




Kan lägga till en sak till. I förra veckan och veckan innan dess var jag sjuk till och från ja kan nog säga att jag varit sjuk i ca 1 månad. Feber till och från, förkyldning som ALDRIG verkar att släppa osv osv. Ni vet sådär krasslig. Men men...i onsdags förra veckan var jag och jobbade och under dagen hade jag en sådan över jävlig huvudvärk som inte ville släppa, jag var seg och hade ont i hela kroppen men jag jobbade klart mitt pass för att sedan åka hem och lägga mig, somna tidigt den kvällen. På torsdagen var det dags för jobb redan kl 7 på morgonen och när jag vaknade kände jag att jag kunde jobba men ändå inte men gick iaf till jobbet för jag kände att jag inte hade råd rent förtroende mässigt att ringa kl 6 och sjuka mig. Vet nämligen hur svårt det är att få in någon till kl 7 samma dag så jag körde till jobb. När jag kommer fram till jobb mådde jag inte bra och såklart träffar jag på en av mina enhetschefer som frågar hur jag mår. Jag säger som det är att jag är lite krasslig men orkar att jobba och att jag känner att jag var tvungen att jobba för det är svårt att få in folk på morgonen. Då säger chefen till mig -" Gör dig inte till något offer". Va fan menar hon med det? Så hon tycker att i fortsättningen skall jag inte ta hänsyn till mina arbetskamreter utan sätta dom i skiten? För det är inte hon som får jobba häcken av sig för att hinna få upp alla brukare med en man kort. UCH..ARG JAG BLIR.

SOM SAGT DET ÄR FAN 100000000000000000000000000000000000000000000% GÅNGER BÄTTRE PÅ VÄSTRA FÄLADENS SERVICEHUS. Det stället rekomenderar jag till 100% framförallt för att personalen som jobbar där är kanon.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nej uch, nu ska jag sova. Ska först bara uppdatera er om att jag kommer att vara i Skåneland torsdag-Söndag. Ska passa på att hälsa på vänner och bekanta. Kan säga att min tid i skåne är redan uppbokad av vänner/bekanta som hör av sig :) Ses i SKÅNELAN!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Felicia

Vilket lååångt inlägg, men pallar fan inte kommentera alla olika indelningar. Men det du skrivit om hur illa folk beter sig, skadu inte ta åt dig för. Och det är ednå bra at det var en trevlig överraskning för din mamma.



OCH JAG ÄR SÅ GLAD ATT DU KOMMER HEM SAMMA HELG SOM MIG, I CAN'T WAIT <3

2009-11-17 @ 16:10:11
URL: http://frustrado.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej gumman!.mysigt med bebisen, hoppas den börjar sparka snart då:)...

Jag tycker att det med din kusin är värst faktisk, hur kan man ha ett barnfritt bröllop? taskigt värre!

ta hand om er kramen

2009-11-19 @ 13:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0