En sjuk och tänkande Olivia

Jobbig, är sjuk...har feber och är förkyld så kunde inte jobba igår och då inte idag heller. Jätte kul när jag verkligen behöver varje timma i arbetstid nu när det bara är ca 22veckor kvar tills jag ska vara mamma ledig. Och som jag tidigare skrivit så baseras min mamma penning på hur mkt jag har jobbat de 6 månaderna från det datum jag blir mamma och går på mamma ledighet. Tyvärr har jag då inte jobbat så mkt eftersom det knappt har funnits några jobb i Åtvi och de som är inlasade går alltid före vilket är störigt men regler och lagar styr just detta. UCH säger jag bara..visst det finns jobb i skåne och dit är jag ALLTID välkommen men det har jag inte lust med eftersom jag har mitt liv och min Patrik här hemma i Östergötland. (Där det BARA finns 421 jobb för tillfället)

Idag har jag ringt runt till lite affärer och anledningen till att jag ringer till dem är för att jag troligtvis kan jobba längre i en butik än vad jag kan inom vården eftersom jag inte har samma tunga lyft och för att jag för tillfället är lite trött på att jobba inom vården men det finns inga jobb. Igår begav jag mig snabbt ut för att lämna in ett CV i en butik som säljer kläder från strl 42 till strl 52 men jag hade inte de rätta kriterierna eftersom jag "bara" hade strl 38-40. Men sa till henne att jag kommer att bli större eftersom jag ska bli mamma och kan då använda kläderna från just den butiken. HAHA. Men jag får nog inte det jobbet så måste söka mig vidare. Har tillomed frågat Pata om inte han kan fråga sin chef om det finns några jobb där till mig som inte har några egentliga kunskaper om bilar men allt kan gå =)
Vi får helt enkelt se hur det går med mitt jobb letande. Hoppas på det bästa och håll tummarna för mig :)


  
      Stora kläder     eller     Bilar??

Idag har jag sytt ett till påslakan till täcket som ska vara i vagnen, det blev riktigt bra men jag har fortfarande tyg kvar så vi får se vad det blir av det. Tyvärr är det för lite tyg för att det ska räcka till ett påslakan till spjälsängen så det blir något annat. Sen ringde min ena enhetschef, hon är ny så henne har jag inte träffat och jag har nog inte gått miste om något heller för hon var inte riktigt trevlig tyckte jag. Men hon vill ju träffa mig så jag får väll snällt infina mig hos henne någon dag när jag jobbar i nästa vecka. Hon vill få ansikten på sina anställda så därför ska vi ses men sen tänkte jag att jag kunde skicka in ett foto så jag slipper träffa henne...haha tror inte det blir populärt

Gillar helt klart min gamla enhetschef Helly mycket mer än vad jag gör med någon av mina enhetschefer som jag har idag men tyvärr kan man inte få allt man vill för då hade jag sett till så att jag hade drivit mitt egna äldreboende med mina fd arbetskamrater från Västra Fäladens servicehus som medarbetare samt haft min bästa vän som kock och min älskade mamma som ssk samt älskade pappa som vaktmästare. Det hade blivit det bästa äldreboendet eller servicehuset som någonsin hade funnits
 :-)


OJ, VILKET LÅNGT INLÄGG DET BLEV IDAG DÅ :) kul va?? HOPPAS ni orkar läsa :)  


PS: det SNÖAR :) :) :)  

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vad kul för dig att allt g¨r så bra..var ju ett tag sedan man hörde av dig eller såg dig..Är jätteglad att du har fått det så bra. Saknar du inte skåne lite?Ja en annan har ju med flyttat från skåne men vi frå se det kanske blir en flytt tillbaka efter jul fö min del=) kram Jannicka

2009-11-04 @ 18:21:07
URL: http://ninnicka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0