Efter en vecka i solen och väntan på julafton.

Då har jag skrivit om före och under resan. Nu får jag skriva om EFTER resan.

När vi landade på sturup såg vi att det snöade. Som tur var att P hade tagit ledigt på onsdagen så vi slapp att köra upp till Norrköping kl 19 på kvällen med fullt snöfall. Så på tisdagskvällen åt vi pizza och umgick med mamma, pappa och mor o far ett tag sen var vi trötta så vi gick o la oss. Upp tidigt på onsdagen, åkte hem till mormor och morfar för att äta frukost och önska god jul. Därefter åkte vi hem till mamma och pappa hämtade våra saker för att sen köra milen upp till Norrköping. Under resans gång bestämde jag mig för att handla julgran och när vi kom hem åkte vi och handlade den. Väl hemma blev det julgrans pyntning samt mys på soffan. Dagen efter plockade jag med tvätt och lite annat så jag fick iordning allt. Vill ju ha fint nu när det är jul :)

Helgen bjöd på att vara flytthjälp i Linköping sen ett besök på landet där Anita gjort underbara älgköttbullar, såå gott. Eftersom det är VÄLDIGT mycket snö här uppe så var det svårt att köra. Men som tur var hade jag med mig P i bilen som sa till mig hur jag skulle göra i det ögonblicket jag fick ganska mycket sladd på bilen. Efter middagen var det dags för dansbandskampen där TITANIX kom tvåa vilket jag redan skrev i förra inlägget. Sen var jag trött och gick och la mig. På söndagen var det mys och lek i snön. 50cm snö..HELT OTROLIGT att fatta för en skånetös som mig :)

En låga av hopp och glädje tändes i mitt inre men slocknade så oerhört fort. Så vad har man lärt sig av detta? -Låt dig aldrig få hopp från någon man älskar utan glädjs av det och få hopp när du verkligen har det framför dig och det är verklighet.

Dagarna fram till julafton gick fort, det blev jobb både tis och onsdag. Vilket var väldigt trevligt eftersom jag var på ett nytt ställe och trivdes bra! På tisdagen var det inte alls kul att köra hem från Åtvi till Norrköping, detta för att det var full snöstorm så man såg inte mer än MAX 0,5m framför sig när man körde + att det var SVIN halt så istället för 1 timmes körning tog det nästan 2timmar. På onsdagen körde jag hemmifrån något tidigare eftersom jag visste att väglaget inte skulle vara det bästa. Det var det inte heller så det tog nästan 1timme och 30 min att komma till jobbet. KÖRA FÖRSIKTIGT får man göra när det är snö. Måste ju tänka på att jag nu mera inte är en person utan faktiskt bär på en person till. När jag kom hem på onsdagen efter jobb mötte P upp mig och vi började attt packa in alla julklappar i bilen för att åka ut till landet. Väl ute på landet var det att snabbt slänga i mig lite mat för att sedan gå in till A-M och Per för att Neo hade kalas där inne. Stor kille nu, hela 3år. Efter kalaset så pyntade vi granen och sen var det bara tv tittande medans P var och bastade. En tradition dom ha sådär kvällen innan julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0